!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 719079040 -->

Kako bismo lakše objasnili zašto je SEO (search engine optimization) važan za Vašu tvrtku i Vašu stranicu želimo Vam prvo objasniti što je SEO optimizacija. Sigurno ste već čuli za taj pojam kojim najčešće barataju marketingaši te web dizajneri ali što je to?

Što je SEO?

 

 SEO je kratica za search engine optimization odnosno kao što riječi same kažu optimizacija stranice za tražilice. Vrlo je važno razumjeti pojam SEO optimizacije te procese koji se odvijaju u njoj.
Čekaj malo, zašto za tražilice kad ja već imam web stranicu koja je kvalitetna? Stvarno je dobro ako već posjedujete web stranicu koja je kvalitetno napravljena ali ako nije optimizirana za tražilicu kako će Vaši klijenti te potencijalni klijenti doći do nje?
Optimizacija za tražilicu u znači da se Vaša web stranica pojavi pri organskim rezultatima pretraživanja. Objašnjeno na najlakši mogući način optimizacija stranice je prilagođavanje Vaše stranice tražilici kako bi ju tražilica plasirala što više pri rezultatima pretraživanja.
Pri temi korisničkog putovanja na internetu smo već pisali koliko je važno biti što više rangiran pri rezultatima pretraživanja zbog navika ljudi na internetu. SEO optimizacija Vam omogućava da besplatno se nađete na vrhu pretraživanja dok Vam recimo AdWords omogući da plaćanjem ključne riječi zauzmete mjesto na vrhu tražilice.  U nastavku ove blog objave ćemo objasniti važnost SEA te podijeliti s Vama nekakve upute koje bi Vam mogle pomoći pri optimizaciji Vaše stranice. 

 SEO,organski rezultati te plaćeni rezultati

Prva stepenica na koju se moramo popeti da bismo razumjeli SEO je shvaćanje šire slike o tome kako Google (i ostale tražilice)  funkcionira i shvaćanju razlike između organskog prometa i plaćenog prometa zato što se SEO odnosi isključivo na organski promet. Kada upišete nešto u tražilicu i stisnite traži dobiti ćete dvije vrste rezultata, Organski i plaćeni

Plaćene rezultate nazivamo oglasima ( Google AdWords) te njih možete uočiti jer kraj njih piše oglas i nalaze se na prvim mjestima pretraživanja. Organski rezultati se pojavljuju o kvaliteti web stranice te se smatraju najvažnijem izvorom informacija i prometa na tražilicama. Na njih se najviše može utjecati kvalitetnom optimizacijom ali taj proces zahtjeva veoma puno vremena i truda. Ipak kao i u životu rad i trud se isplate jer web stranice koje se pojave pri vrhu pretraživanja dobivaju čak 92% prometa dok taj promet pada čak za 95 % na drugoj stranici rezultata.

Seu ili Search enigme optimizaciji možemo pristupiti na dva načinaonsite optimizacija i offsite optimizacija.

Onsite optimizacija podrazumijeva sve promjene koje radite na vlastitoj web stranici i u potpunosti ih kontrolirate  dok offsite optimizacija podrazumijeva linkove na Vašu stranicu s drugih izvora te nije u potpunosti u Vašoj kontroli.

Onsite optimizacija


Kada razgovaramo o optimizaciji za tražilice najčešće se govori o onsite optimizaciji jer je ona prvi korak prije offsite optimizacije i oglašavanja Vaše stranice. Poštivanjem ovog nepisanog pravila osigurat ćete si uspjeh u dugom roku i uštedjeti novac na oglašavanju. 

Onsite optimizacija ima četiri najbitnija elementa koje ćemo i objasniti, a oni su : Naslovi, struktura linka, optimizacija slika te ključne riječi.

Naslovi

Naslovi ili headeri na Vašoj internet stranicu predstavljaju informaciju na temelju koje tražilice određuju rezultate pretraživanja. Ovdje se najviše podrazumijeva tittle tag koji se nalazi u izvornom kodu Vaše stranice i vrlo ga je lako provjeriti. Do sada se u praksi pokazalo kako bi naslov trebao sadržavati ključnu riječ koju koristite u tekstu i ne bi smio sadržavati od 70 znakova.

Uvijek pokušajte naslove napisati tako da budu privlačni, zanimljivi i relevantni u odnosu na sadržaj stranice i samim time ste ćete napraviti veliki korak prema boljoj optimizaciji Vaše web stranice

Naslovna oznaka je jedna od prvih stvari koje korisnici vide u rezultatima pretraživanja (SERP-u). Google taj tekst vidi kao naslov vaše stranice (plavi tekst). Tekst se također vidi na traci web preglednika i na društvenim mrežama kada netko odluči podijeliti Vašu stranicu ili blog.

Meta opis objašnjava tražilicama i online korisnicima o čemu se radi na samoj stranici. Važno je napomenuti da se meta opisi ne prikazuju uvijek u rezultatima pretraživanja jer Google često sam odabire što će prikazati za sam opis stranice. Također, ključne riječi u meta opisima ne utječu direktno na samo rangiranje stranice, no kvalitetan meta opis može privući online korisnike da kliknu na Vaš rezultat.

 

Struktura linkova

 Tužno je što većina ljudi zanemaruje važnost strukture linkova,kada link ne bude ispravan jednostavno im se ne da promijeniti. Osim što nam pomažu u rangiranju na tražilicama, linkovi su vidljivi korisnicima i utječu na njihovo ponašanje. Dobra i kvalitetna struktura linka sadrži i kratki opis i najvažnije ključnu riječ koja olakšava korisnicima i tražilicama razumijevanje sadržaja na stranici.

Upravo zbog toga, razmislite kako da link na Vašu stranicu učinite kratkim, privlačnim i jednostavnim što će Vašim korisnicima omogućiti da ih lakše zaprate i potaknuti ih da kliknu na njih.

 

Kvalitetna URL adresa sadržava:

ključne riječi

ne ponavljajuće pojmove …/majice/zene-majice/kratke-zene-majice/crvene-kratke-zene-majice

sve pojmove napisane malim početnim slovom

crtice za razdvajanje riječi; URL-ovi ne smiju imati povlake, razmake ili druge znakove za razdvajanje riječi.

Optimizacija slika

 

Istraživanje je pokazalo da slika ima 10 puta veću šansu potaknuti korisnika na interakciju nego sami tekst. Slike su isto tako važan dio optimizacije za tražilice, no u malo drugačijem smislu nego recimo naslovi.

 SEO i slike su povezane kroz Image alt text ( image alternate text) odnosno tekst koji se pojavljuje na web stranici umjesto slike u slučaju da se dogodi pogreška prilikom učitavanja stranice ili ako je display ugašen. Image alt je još jedan odličan način da uključite ključnu riječ koja je vezana uz sadržaj stranice jer ne samo da će povećati rank tražilicama, nego pomaže da pozicionirate svoje slike u odnosu na pojedine ključne riječi. Alternativni opis “čitaju” tražilice kako bi Vaš sadržaj rangirale među ostali sličan sadržaj.

Ključne riječi

 Ključne riječi su najbitniji dio kako digitalnog marketinga tako i onsite optimizacije. Ključne riječi olakšavaju korisnicima da pronađu web stranice, utvrđuju poziciju na tražilicama i povećavaju promet web stranice. Prvi korak u SEO optimizaciji je sastavljanje liste ključnih riječi, koje ćete uključiti u svoj sadržaj na web stranici. Prilikom sastavljanja tekstova vodite računa o gustoći ključnih riječi ( eng keyword density) koja nam govori koliko se puta ključna riječ koristila/pojavila u tekstu.

Jedan od alata ( po našem mišljenju najbolji jer je dio Googleovih alata koje tvore zajedno jedan sustav) je Google Keyword Planer, primarno namijenjen Google AdWordsu no veoma je primjenjiv za onsite SEO optimizaciju. Keyword planner pokazat će Vam za svaku ključnu riječ koliko se u prosjeku mjesečno pretražuju te će Vam predložiti druge ključne riječi koje možete koristiti u kombinaciji s Vašom ključnom riječi. Još jedan kvalitetan alat koji Vam može pomoći oko ključnih riječi je Ubersuggest.

Offsite optimizacija

Nakon što ste završili onsite optimizaciju na koju ste potrošili puno vremena vrijeme je za offsite optimizaciju koja je jednako važna kao i onsite optimizacija.
Offsite optimizacija je važna iz najbanalnijeg mogućeg razloga.

“Sadržaj je kralj” to je nepisano pravilo interneta, što znači ako imate kvalitetan sadržaj koji je vrijedan dijeljenja puno stranica će dijeliti Vaš sadržaj jer je Vaš sadržaj dobar sadržaj!

Dvije su najčešće metode Offsite optimizacije- linkovi na Vašu stranicu s drugih web stranica i marketing na društvenim mrežama. Obje metode imaju zajednički cilj-dovesti više korisnika na Vašu web stranicu, one nisu podjednako jednostavne i pod utjecajem Vaše kontrole.

Sadržaj, sadržaj i SEO

 

Kvalitetan sadržaj je osnovni preduvjet za Search Engine optimizaciju, no nekoliko trikova Vam može pomoći da unaprijedite svoju strategiju za offsite optimizaciju. Prvi korak je da počnete sa svojim partnerima, prijateljima, distributerima i ostalim suradnicima te ih zamolite da stave link na Vašu stranicu svaki put kad spomenu Vašu tvrtku. Ista “taktika”  se može primijeniti u radu s influencerima, medijima te blogerima. U suradnji s njima nemate toliko veliki stupanj kontrole te ponekad niste u poziciji da tražite to no pokušajte ih potaknuti da koriste link na Vašu web stranicu kad god je to moguće.

Primjer jedne dugoročne strategije koja zahtjeva nešto više vremena,volje i truda je marketing na društvenim mrežama jer on također generira posjete novih korisnika na Vašu web stranicu. Uložite svoje vrijeme u okupljanju zajednice korisnika koja će Vas pratiti, podržavati i dijeliti Vaš sadržaj. Što si date više truda,vremena i što više uložite u to više ćete uspjeha ostvariti. Društvene mreže Vam omogućuju da kontrolirate sadržaj koji objavljujete o sebi, a ako je sadržaj dobar s vremenog će ga i korisnici početi dijeliti.

 

Prije nego Vas ponese dijeljenje linkova na sve kanale na koje imate pristup uzmite u obzir da offsite optimizacija ima svojih negativnih strana. Ako svoje linkove postavljate na web stranice niste kvalitete mogli biste smanjiti svoj google rank ili čak dobiti Google penale odnosno eng. Google penalty (da to je stvarno!). Upravo iz tog razloga napravite istraživanje i pobrinite se da su stranice koje sadrže linkove na Vašem webu kvalitetne, relevantne i u skladu s Vašim ključnim riječima te da se slažu s imidžom koji želite izgraditi za vlastitu tvrtku

Tips and tricks za kraj

 

Ako ste izdržali do kraj teksta želim s Vama podijeliti jedan savjet. Trenutno postoji veliki broj alata koji Vam pomažu da brže i bolje optimizirate vlastiti sadržaj za tražilice. Neki od tih alata Vam mogu dati dodatne savjete kako unaprijediti Vaše znanje o Search Engine optimizaciji.
Najbolji primjer takvih alata je Yoast SEO plugin za WordPress koji analizira sve sitnice koje se često zaborave.
Yoast SEO plugin će svaki put provjeriti ima li Vaša slika alt text koji sadržava ključnu riječ, provjerava duljinu teksta, ključne riječi u meta opisu te prisutnost podnaslova u članku i još mnogo toga.  The Yoast SEO je trenutno plugin s najviše preuzimanja na WordPressu i dostupan je u besplatnoj i premium verziji


Zatražite besplatnu SEO analizu Vaše stranice!

Matko Dragičević