!-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 719079040 -->

Često kroz poslovanje trošenje novca na alata kako biste nešto obavili predstavlja dodatni problem. Predstavlja problem jer nismo računali kako ćemo morati potrošiti određeni novčani iznos na nekakav “među korak” kako bismo došli do cilja. Osim toga način na koji trenutni klijenti i potencijalni budući klijenti razmišljaju se promijenio.

Baš iz tog razloga Vam želimo predstaviti 7 besplatnih alata koji Vam mogu pomoću unaprijediti Vaše poslovanje.
Najbolje od svega je to što je većina navedenih alata od samog Googla te ne zahtijeva nikakvo plaćanje,samo se ulogirate i koristite sve mogućnosti  koje Vam Google pruža. Sigurno ste pomislili : “Ako je besplatno onda sigurno nije dobro?” ali ne brinite se,nije tako. Google je jedan od najvećih svjetskih brendova koji godinama pomiče granice kroz svoje poslovanje  te treba iskoristiti sve sto Vam Google nudi. 

Google Trends

Jeste li se već susreli s alatom Google Trends? Ako je odgovor ne, naše pitanje je zašto?
Google trends je besplatan alat koji Vam omogućava da na jednostavan način provjerite što se pretraživalo na internetu u određenom trenutku.

Zvuči zanimljivo ali kako je to u praksi? Na slici gore možete vidjeti  kako je rastao broj upita na Google tražilici za riječ Joker u protekla 3 mjeseca.

Zastanimo na trenutak i pomislimo da ste vlasnici recimo turističke agencije. Pri sastavljanju paketa putovanja na određene destinacije koje informacije koristimo kako bismo se odlučili koje zemlje trebamo staviti u ponudu?
Sigurno postoji više elemenata koje ćemo uzeti u obzir. Primjerice, ako je Švicarska jedan od najpretraživanijih pojmova na internetu zasigurno je porasla potražnja za Švicarskom. U tom slučaju pravo je vrijeme za objaviti edukativan članak o Švicarskoj ili novu ponudu  jer ste sigurni kako je ona baš sada popularna te se ljudi educiraju o njoj.

Ovo bi sve trebalo raditi iz više razloga ali najbitnije je pratiti trendove na internetu koji diktiraju potražnju,a osim toga ako ste nekome preporučili kvalitetnu destinaciju/ponudu i kupac je bio zadovoljan onda ste se besplatno brendirali, postavili ste se kao autoritet u Vašem poslu te ljudi pamte Vaše ime.

Google sheets, Google Docs, i Google slides

Kao jedan od  softwarea koji nam olakšava svakodnevno poslovanje sigurno je Microsoft Office paket ali što kada bi postojao bolji od toga, a osim toga i besplatno?
To nam sve daje Google putem svojih Google Sheets, Google docs te Google Slides.

Besplatna zamjenska verzija Office za koju Vam je potreban samo google račun koji ne zahtijeva nikakvo plaćanje. U svakoj tvrtki je potreban nekakav sustav za praćenje i analizu podataka kojeg je moguće podijeliti s drugim članovima organizacije.
Google Sheets je zamjena za MS Excel, Google Docs za MS Word dok je Google Slides zamjena za MS Powerpoint.

Ove Googlove aplikacije imaju gotove iste funkcije uređivanja teksta, tablica te prezentacije kao i Office paket te je čak i samo sučelje isto kao i MS Office.

S obzirom da se sve radi online ( u oblaku) postoje određene prednosti:

 

  1. Svi dokumenti se automatski spremaju na Google drive
  2. Možete dijeliti dokumente s članovima organizacije ili tima
  3. Uređivati dokumente u isto vrijeme kao i drugi članovi organizacije ili tima
  4. Sve promjene su vidljive odmah, odnosno u realnom vremenu
  5. I najbolja stvar, nikad ih nećete slučajno izbrisati ili izgubiti u hrpi ostalih dokumenata

Google Drive

Google drive je također jedan od besplatnih google alata za koji Vam je potreban samo Google račun. U prošlosti su se podaci spremali na disketu, CD ,DVD pa i na USB.

U današnje vrijeme od navedenog je samo USB još u upotrebi dok se još koriste i eksterni diskovi ali vodeće mjesto zauzimaju cloud servisi kao što je Google Drive jer oni omogućuju online pohranu svih datoteka na jedno mjesto.
Najveća prednost takvih servisa je to što im možete pristupiti s bilo kojeg mjesta u svijetu te ih jednostavno dijeliti s ostalim članovima tima ili organizacije.
Google drive kao novom korisniku nudi mnogo toga ali želite li potpunu funkcionalnost te više mjesta za pohranu ipak ćete morati nešto platiti. 

Novi korisnici odmah dobivaju 15 GB online prostora za pohranu, a želite li više prostora tada plaćate:

  • 100 GB – 16 kn/mjesečno ili 139 kn/godišnje
  • 1 TB – 79 kn/mjesečno ili 869 kn/godišnje

Google Drive također ima svoje iOS, Android i desktop aplikacije, a najveća prednost mu je ta što je automatski povezan sa svim Googleovim aplikacijama.

Google Ads ( Google AdWords)

Ako Vaša web stranica nema dovoljno organskog prometa ( prometa koji niste platili ) trebali biste promisliti o Google AdWordsu koji nudi mogućnost plaćenih online oglasa. Pisali smo već o tome i zašto je važno za Vaše poslovanje. Sami račun i postavljanje AdWords računa je besplatno koje zahtjeva samo znanje dok pokretanje kampanje se plaća u smislu budžeta koji želite uložiti u oglašavanje.

Licitacijom na prave ključne riječi možete ostvariti veliku količinu kvalitetnog prometa koji će Vas zadovoljiti konverzijama.

 Preporučujemo da pokušate koristiti napredne opcije ciljanja AdWords oglasa kao što su:

  • ciljanje lokacija
  • ciljanje mobilnih i desktop računala
  • Dodavanjem ekstenzija u oglase 
  • Remarketing

Google Analytics

Korištenje Google Ads-a bez korištenja Google Analytics je kao vožnja automobila bez sata. Znamo da vozimo i da se krećemo ali ne znamo kojom brzinom niti što drugo. Ads i Analytics su 2 strane istog novčića te najbolje funkcioniraju kada ih se zajedno koristi. 

Bez Analytics ciljali bi publiku na slijepo,vodili marketinške kampanje koje nemaju smisla te trošili vrijedno zarađeni novac na potpuno krive stvari. 

Svima koji imaju web stranicu ili ulažu u digitalni marketing imaju zajednički poslovni cilj, a to je privući više online pregleda i dobiti što više leadova ( kontakti koji vode do potencijale prodaje)

 Moramo znati i koje stranice su najposjećenije, od kuda dolaze online posjetitelji, koje stranice imaju najviše konverzija, a koje najviši postotak odskakanja (bounce rate), na kojem koraku kupoprodajnog postupka posjetitelji najčešće odlaze i još mnogo toga. 

I ovdje u spas dolazi Google Analytics- besplatni Google alat koji može otkriti sve o vašem online posjetitelju. Potrebno je neko vrijeme za njegovo savladavanje ali isplati se jer dobijete bolju sliku o Vašim aktualnim i mogućim klijentima.

Google Keyword planner

Svaka web stranica ili imalo dobro postavljenja marketinška kampanja se radi na temeljima ključnih riječi koje ljudi upisuju u tražilicu.  Svaka web stranica i marketinska kampanja bez prethodnog istraživanja ključnih riječi jednostavno nema smisla.
Kako bismo došli do pravih korisnika koji koriste prave ključne riječi relevantne za nas koristi se keyword planner.

Google keyword planner je iznimno zanimljiv, praktičan i jednostavan alat za korištenje. Najbolje upute za korištenje Keyword plannera je da jednostavno pokušate istražiti bilo koje ključne riječi jer kroz praksu čete ga najbolje svladati. 

Kako biste koristili Google keyword planner morate se ulogirati u svoj Google AdWord račun koji je potpuno besplatan za korištenje te zahtjeva samo Vaše vrijeme.

Što više istraživanje ključnih riječi odradite više ćete razumjeti funkcioniranje alata. Kada se unese pojam koji nudi širok raspon ideja za ključne riječi kao što su primjerice financije, dobit ćete listu grupiranih ideja moje možete istražiti još detaljnije.

Broj pretraživanja nije uvijek točan ali Vam može dati približnu sliku mjesečnih pretraživanja željenih ključnih riječi, koliko je koja ključna riječ popularnija od druge te približnu cijenu klika.

Google Alerts

Znate li uopće što je to? Koristite li Google upozorenja ( alerts) ? Google Alerts je besplatan Googleov alat pomoću kojeg Vas Google obavijesti svaki put kada je spomenuta ključna riječ ili fraza koju ste Vi označili.

Želite da Vam dođe mail svaki put kada se spominje digitalni marketing te ažuriranja o toj temi? Nema problema, izaberite na kojoj bazi želite primati mailove ( dnevno,tjedno ili mjesečno) te ključne riječi ili teme koje Vas zanimaju i ostalo prepustite Googleu.

Svaki put pri spominjanju Vaših ključnih riječi u skladu sa zadanim restrikcijama u realnom vremenu Vam se dostavi email sa spominjanjem Vaših ključnih riječi ili fraza. Primjerice, kada na mojposao.hr se objavi oglas da traže nekoga za digitalni marketing Vama će doći email na mail obavijest.
Ako želite biti u toku s informacijama o određenoj temi razmislite svakako o njemu. 

Trebate li pomoć vezano za bilo koji od ovih alata, kontaktirajte nas te dopustite da zajedno unaprijedimo Vaše poslovanje!

Matko Dragičević