ODGAĐATE LI PRIMJENU DIGITALNOG MARKETINGA U SVOM POSLOVANJU?
Vlasnik ste nekog oblika trgovačkog društva, a još uvijek niste „zaronuli“ u svijet digitalnog marketinga?
U današnjem digitaliziranom svijetu, prvo mjesto na kojem će kupci potražiti nešto je Google, a ukoliko Vi niste prisutni u online svijetu, ne možete ni konkurirati.
Mala poduzeća nekad misle da nemaju dovoljno financijskih sredstava da bi bili konkurentni i na online tržištu, te preferiraju neke klasične kanale oglašavanja pretpostavljajući da će se posao razvijati kroz vrijeme.
Ponekad čak misle da je najbolja strategija čekati da se kupci pojave, tj. da Vas pronađu.
Problem s ovim pristupom je što su Vaši potencijalni klijenti online upravo sada. Također, postoji velika šansa da upravo sad traže Vaše proizvode ili usluge, ali ako Vas ne mogu tamo pronaći, odabrat će Vašeg konkurenta, a ne Vas.
Znate li koje prilike propuštate?
- Zadržavanje postojećih klijenata i upravljanje odnosima s istima
- Privlačenje novih klijenata
- Uvid u ponašanje potencijalnih klijenata
- Točne, relevantne i mjerljive informacije o rezultatima Vaših online kampanja
ZAŠTO DIGITALNI, A NE TRADICIONALNI MARKETING?
Digitalni marketing Vam omogućuje ciljanje globalne, a ne samo lokalne publike, a Vaši potencijalni ili postojeći klijenti mogu pristupiti Vašem sadržaju bilo kada i s bilo kojeg mjesta.
Nudi Vam i pristup raznim platformama putem kojih možete biti u kontaktu s Vašim kupcima (Facebook, Instagram, Linkedin i sl.). Također, zahtijeva manje financijskih sredstava.
Rezultate Vaših kampanja možete vidjeti u stvarnom vremenu. Dakle, svaki dan možete pratiti Vaše rezultate i analizirati odstupaju li od planiranih, te po potrebi poduzimati korekcije.
ODAKLE POČETI?
Ukoliko Vas zanima kako Vam pojedini alat može pomoći, u nastavku ćete dobiti sažet rezime nekih od najčešće korištenih digitalnih alata.
Započnimo sa izradom „ogledala“ Vaše tvrtke. Ukoliko želite biti uspješni na modernom tržištu, neophodno je da imate profesionalnu web stranicu. Vaša web stranica mora klijentima dati jasan i koncizan prikaz onoga što Vi jeste i koji je Vaš predmet poslovanja. Kao ključni element Vaše online prisutnosti, web stranica može Vaše posjetitelje učiniti stvarnim klijentima.
Kvalitetna web stranica bi trebala zadovoljavati određene kriterije, kao npr. mogućnost praćenja posjeta i ponašanja posjetitelja, prilagodba web stranice različitim uređajima, brzina učitavanja web stranice, kvaliteta i relevantnost sadržaja, dobra struktura sadržaja – kako bi posjetitelji lako i brzo pronašli ono što ih zanima i poziv na akciju.
Nadalje, biti u rezultatima pretraživanja sjajan je način povezivanja s ljudima koji traže Vaše proizvode/usluge!
Cilj je da Vaša web stranica bude što bolje rangirana u rezultatima pretraživanja, a glavno pitanje je kako web stranicu učiniti vidljivijom na tražilici?
Tu dolazimo do pojma SEO (Search Engine Optimization) – optimizacija web stranice. Tražilice kao što su Google, Yahoo, Bing i dr. prikazuju primarne rezultate pretraživanja, gdje su web stranice i ostali sadržaji prikazani i rangirani prema onome što određena tražilica smatra najrelevantnijim za klijenta. Dakle, SEO se odnosi na postupak optimizacije web stranice kako bi se olakšalo pronalaženje iste putem različitih tražilica.
Kako navodi Google, odluka o ulaganju u SEO je velika odluka koja može poboljšati Vašu online izvedbu i uštediti Vam vrijeme. Što je sadržaj web stranice relevantniji, to će i potencijalni korisnici biti relevantniji. Kvaliteta prometa bitnija je od kvantitete prometa!
Google oglašavanje (Google Adwords) je vrsta plaćenog oglašavanja u kojoj se Vaši oglasi prikazuju isključivo korisnicima koji pretražuju baš tu ključnu riječ za koju ste se Vi odlučili oglašavati. Sukladno tome, Vaš oglas vidjet će samo korisnici koji su već zainteresirani za Vaš proizvod/uslugu, a oglas plaćate samo kad netko klikne na njega.
Kad ste uložili u oglašavanje i posjetitelj je došao na Vašu web stranicu, sljedeći cilj Vam je da on na njoj ostane. Dakle, prvi dojam je od izuzetne važnosti, a ukoliko posjetitelja u prvih par sekundi ne uspijete zadržati, on će Vašu web stranicu napustiti. Upravo zato važna je kvaliteta i relevantnost sadržaja Vaše web stranice, što podrazumijeva kreiranje i dijeljenje online materijala (video, blog, post na društvenim mrežama i sl.). Marketing sadržaja dizajniran je da izazove interes privlačenjem klijentove pozornosti. Što bolje poznajemo profile naše publike, to ćemo se bolje povezati s njima na osobnoj razini.
Glavna svrha marketinga sadržaja je:
- zabaviti
- inspirirati
- informirati
Pri sastavljanju sadržaja za online čitatelje, važno je imati na umu za koga pišemo sadržaj te svoj stil prilagoditi ovisno o karakteristikama publike kojoj se obraćamo. Sadržaj ćemo promovirati putem online kanala na kojima se nalazi naša ciljana publika.
Kako izmjeriti uspješnost sadržajnog marketinga?
Prvi korak u mjerenju uspješnosti je identifikacija ciljeva. Ciljevi moraju biti mjerljivi – npr. broj pratitelja na Facebooku. Drugi korak je određivanje specifičnih metrika koje će nam pomoći u poboljšanju marketinga sadržaja, kao npr. lokacije posjetitelja, dob, spol, prosječno vrijeme koje provedu na web stranici i sl. Posljednji korak je praćenje i uspoređivanje rezultata.
Svi ovi alati nude bezbroj mogućnosti za poboljšanje Vašeg online poslovanja, no kako možete biti sigurni da napredujete i da ulažete u dobru stvar? Upravo na to pitanje odgovorit će Vam Google Analytics, alat koji skuplja podatke s Vaše web stranice i daje Vam uvid u korisničko ponašanje.
Koje podatke Vam može pružiti?
- Sve što se može mjeriti, a i više – npr. broj posjetitelja web stranice, vrijeme provedeno na web stranici, tip uređaja koji posjetitelji koriste, preglednik koji posjetitelji koriste, kako su točno došli na Vašu web stranicu i sl.
Kako web analitika radi za Vas?
- Ona prati posjetitelje tijekom cijelog korisničkog puta i daje Vam uvid u to vraćaju li se korisnici ponovno na Vašu web stranicu i time Vam ističe koje stvari radite dobro, a koje bi mogli korigirati
TO SUM UP
Iskoristite ono što Vam digitalizacija pruža i napravite prvi korak ka ulasku u Vaš svijet digitalnog marketinga, te na taj način dosegnite svoj puni potencijal.
Ne dopustite da Vas konkurencija „zgazi“ zato što niste zgrabili svoju mogućnost. Umjesto nagađanja tko su Vaši potencijalni klijenti, saznajte tko oni uistinu jesu. Današnje tržište Vam nikad nije bilo dostupnije i profili Vaših potencijalnih klijenata Vam nikad nisu bili toliko jasni i pristupačni.
So, don’t wait and dive. Grab the opportunity!
Veronika Medved