Tema današnjeg bloga je digitalni identitet tvrtke, što Vam donosi, kako Vam on može pomoći i koja je njegova svrha. Digitalni identitet tvrtke možemo gledati kao sustav od više manjih dijelova koji funkcioniraju svaki za sebe dok zajedno čine jedan veliki sustav.

Prije nego krenemo u dublju analizu, bitno je definirati što podrazumijevamo pod riječ “identitet”. Prema Hrvatskoj enciklopediji, jedna od definicija identiteta je “ U sociologiji, skup značajki koje određuju posebnost pojedinca ili skupine u smislu različitosti ili pak pripadnosti u odnosu na druge pojedince ili skupine”. Iz te definicije vidimo da se radi o obilježjima koja nas razlikuju od nekog drugog. Ista ta definicija može se primijeniti i na tvrtke  u drugačijem smislu.

Kako bismo pojednostavili sve, postavimo si pitanje. Kako će netko moju tvrtku prepoznati na internetu? Kako će netko kupiti baš moje proizvode/usluge na internetu u moru drugih? Zašto baš ja, ili bolje pitanje kako ja? Tu do izražaja dolazi Vaš digitalni identitet tvrtke, odnosno koliko ste ga kvalitetno izgradili i što on podrazumijeva.

Digitalni identitet tvrtke bilo bi najjednostavnije definirati kao skup osobina, karakteristika ili značajka koje Vas razlikuju od svih drugih.

Potrebno je naglasiti da se ovdje ne radi samo o gradnji digitalnog identiteta kroz vizualne medije (logo, font i sl.), već o puno više stavki koje su međusobno povezane u jedan sustav. Cilj njegove izgradnje je stavljanje digitalnog otiska tvrtke pod jedan zajednički krov.

Na taj način, korisnicima je olakšano konzumiranje Vaših proizvoda i usluga, komunikacija s Vama, pronalazak i daljnje “sheranje” Vaših profila, pronalazak recenzija, adresa brojeva telefona i slično

swipe digitalni marketing digitalni identitet

Digitalni identitet

 

Od čega se on sastoji?

Temelj digitalnog identiteta Vaše tvrtke je web stranica, ali naravno identitet se sastoji od više stavki.

Sastoji se od:
– Web stranica
– Logo
– Dodavanje tvrtke na Google
– Društvene mreže

Temelj Vašeg digitalnog identiteta je Vaša web stranica. Ona je sjedište svega i svi ostali kanali služe kako bi na kraju korisnika/kupca doveli na web stranicu.
Možete ju slobodno zamisliti kao sjedište tvrtke u Zagrebu dok su svi ostali profili ( na tražilicama ili društvenim mrežama) kanali koji trebaju dovesti kupca/ korisnika na web stranicu. Kada jednom dođe na web stranicu, treba ispuniti svrhu posjete Vaše internet stranice.

To može biti kako bi došao do određenih informacija poput radnog vremena, adrese, broja telefona ili kako bi napravio određenu radnju na web stranici poput registracije profila, obavljanje kupnje, pretplate na newsletter ili nešto slično.

Svaki korisnik ima svoj customer journey na kojem želi nešto postići i nisu svi korisnici u istom koraku svog putovanja. Iz tog razloga, Vaša internet stranica trebala bi biti tako dizajnirana da se svaki korak korisničkog putovanja može ispuniti bez gubljena posjetitelja.

 

swipe digitalni marketing digitalni identitet

Dolaskom posjetitelja na Vašu internet stranicu, ostvaren je prvi korak – posjeta. Idući korak je zadržavanje korisnika, a nakon toga, njegovo ponovno vraćanje. Prilikom posjete na bilo koju web stranicu ostvarujete vizualni dojam i iskustvo te posjete.
Kako biste ostali “zapamćeni”, potrebno je istaknuti se osnovnim stvarima poput vizualnog identiteta (logotip, kombinacija boja i sl.). Prilikom prve posjete, kombinacijom više gore navedenih varijabli, u glavi korisnika pojavi se Vaš “digitalni identitet tvrtke” po kojem Vas se pamti.

Pamti se Vaš logo, Vaš tekst sa stranice, gdje se mogu pronaći bitne informacije, koliko je lagano bilo obaviti radnju na stranici i slične informacije. Na internetu svi imamo puno izbora ali, u nedostatku jednog od tih faktora, korisnici jednostavno idu dalje. Nikada lakše nije bilo stisnuti X, zatvoriti prozor i otići dalje.

Logo

Logo ili logotip predstavlja posebno oblikovana slova ili grafički dizajn kojim je ispisano ime tvrtke ili proizvoda. Odnosno, logo predstavlja vizualni identitet Vaše tvrtke na tržištu. Možemo kroz primjer objasniti važnost logotipa i koliko je bitan za prvi dojam.

Zamislimo da se Vaša tvrtka registrira na društvenu mrežu ( Facebook naprimjer.) i logotip bi bio Vaša profilna slika. Nakon što netko pročita Vaše ime, odmah sljedeća radnja je gledanje profilne fotografije i povezivanje imena s licem. Tako se povezuje i ime Vaše tvrtke s Vašim logom, dovoljno je pogledati samo sliku, znak ili slovo i već prepoznajemo brend.

Nadam se da ste kroz primjer shvatili važnost logotipa i zašto je važan za izgradnju Vašeg digitalnog identiteta. Vrlo je važno kreirati kvalitetan i prepoznatljiv logo jer se on odmah povezuje s Vama ili Vašim poslovanjem. Naprimjer, u prošlosti su avio kompanije koristile logo s krilima,avionom ili slično kako bi odmah postale prepoznatljive u našim očima. Nakon nekog vremena, i razvijanja snažnog digitalnog identiteta i brenda napustile su tu praksu jer postoji baza vjernih korisnika njihovih usluga. 

Danas, nažalost, svi mi pri surfanju internetom “nemamo” vremena te je prvi dojam vjerojatno važniji nego ikada prije jer nas jedna klik dijeli od napuštanja stranice i odlaska kod konkurencije. Pri dizajnu loga, vodite računa o tome da je on dio budućeg digitalnog identiteta Vaše tvrtke te da će on biti prvi “vizual” koji će netko vidjeti kada dođe u kontakt s Vama. Cilj je  iz logotipa vjerno prenijeti tko ste i s čime se bavite te, između ostalog, ostaviti snažan dojam.

Registracija tvrtke na Google tražilici

 

Jedan od važnijih dijelova izgradnje Vašeg digitalnog identiteta je postojanje na kanalima na kojima Vas kupci/klijenti traže, a glavno mjesto za to je Google tražilica. Korisnička ponašanja su se u zadnjim godinama jako promijenila. Dostupnost informacija, interneta i “visoki kriteriji” pri pretraživanju su nas doveli do toga pri ne pronalasku informacije u nekoliko klikova, odustajemo i jednostavno idemo dalje. Iz tog razloga je bitno biti prisutan na tražilici u trenutku pretrage.

To Vam sve nudi Google My Business. Detaljno smo o njemu već pisali na blogu i cijeli blog post možete pročitati ovdje. Google my business Vam nudi mogućnosti registracije Vaše tvrtke na Google tražilici kada se upisuju ključne riječi koje su bitne za Vas. Također Vam daje mogućnost dodavanja Vaše tvrtke na Google karte tako da Vas klijenti mogu pronaći pri dolasku k vama 

 Glavna prednost Google my Businessa je to što će Vas kupci/klijenti lakše pronaći i što funkcionira na drugačiji način od ostalih društvenih mreža. Za razliku od Facebooka i Instagrama, na Google My Businessu se ne natječete s konkurentima čestim objavljivanjem, objavljivanjem u određeno vrijeme ili plaćenim oglasima.

google my bussines swipe digitalni marketing

Vaš profil je napravljen i prikazuje se ljudima koji traže baš Vas ili usluge koje nudite. Iz tog razloga, potrebno je imati vizualno sređen profil redovito ažuriran s točnim informacija.

Kako bi se Vaš Google my Business redovito prikazivao klijentima koji aktivno traže Vas ili Vaše usluge, potrebno ga je optimizirati na određen način. Optimizacija Google My business profila podrazumijeva imati najvažnije informacije vezano za Vas, Vaše poslovanje, informacije o Vama te “redovne” objave. 

Da sumiramo, glavne prednosti su:

  • pomaže korisnicima u pronalasku Vaše tvrtke ( i online i offline)
  • Ističe Vaše poslovanje u rezultatima pretraživanja 
  • Lokalna pretraživanja se uglavnom odvijaju preko mobilnog uređaja, što čini mobilnu vidljivost profila važnijom, a upravo to GMB radi
  • Uključuje Vašu tvrtku i Vaše poslovanje na listu rezultata čim se pretraživanje dogodi u vašoj blizini 
  • Na temelju upita daje najvažnije informacije klijentima koji Vas traže  (lokacija, broj telefona, jelovnik i ostale bitne informacije)
    Nakon što smo objasnili prednosti Google my Businessa, postavlja se pitanje, isplati li se to sve i kako to napraviti?
    Odgovor je jednostavan. Da i nemojte si dopustiti da to ne napravite jer je Google my Business važan dio Vašeg digitalnog identiteta

Društvene mreže

Postalo je neizbježno danas postojati na društvenim mrežama. Bitan su dio Vašeg digitalnog identiteta i Vaše komunikacije s klijentima, ne samo u smislu direktne komunikacije poput odgovaranja na poruke nego i poruke koju šaljemo s vlastitim objavama. Društvene mreže su kanal komunikacije koji nam omogućava “opušteniju” komunikaciju s klijentima i potencijalnim klijentima, a u isto vrijeme njima nudi izvor informacija o nama, našim proizvodima, našim uslugama ili našem poslovanju.

Sve društvene mreže su kao kanal koji vodi korisnika pri ostvarenju svoga cilja. To može biti obavljanje kupnje na našoj web stranici ili nešto slično. Nezaobilazan su dio digitalnog identiteta jer su društvene mreže veliki “bazen” korisnika iz cijeloga svijeta. Svaka društvena mreža ima nešto karakteristično za sebe i nešto što njihovi korisnici vole. Iz tog razloga je važno postojati na svim društvenim mrežama i isporučivati “content” u prilagođenom obliku za tu društvenu mrežu.

 

google my bussines swipe digitalni marketing

Trenutno najpopularnije društvene mreže su:

  • Facebook
  • Instagram
  • Tik Tok
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Youtube

Svaka od tih društvenih mreža ima svoje korisnike koji su na toj mreži jer žele konzumirati sadržaj u formatu koji se nalazi tamo. Linkedin je jedina “poslovna” društvena mreža jer je tako koncipirana i na njoj možete prezentirati svoju tvrtku, sebe ili Vaše proizvode drugim ljudima koji su također u “poslu”.

Ostale navedene društvene mreže su “klasične” društvene mreže na kojima su fizičke osobe pomiješane s tvrtkama i stranicama tvrtki. Društvene mrežu su nezaobilazan dio Vašeg digitalnog identiteta jer su besplatne, lako dostupne, popularne, lake za korištenje i najvažnije, dio su naših svakodnevnih života.

swipe digitalni identitet blog

Izgradnja digitalnog identiteta tvrtke nije jednostavan posao jer, kao što smo rekli, bitno je izgraditi sustav koji će Vašim potencijalnim ili sadašnjim klijentima dati odgovore na sva pitanja koji ih zanimaju bez da te odgovore potraže negdje drugdje. Svaki dio tog sustava je jedinka za sebe koja funkcionira samostalno, ali viša svrha svakog dijela sustava je da budu jedna cjelina.

Kvalitetno izgrađeni digitalni identitet Vam jamči kvalitetnu povezanost s Vašim sadašnjim, bivšim i budućim klijentima.
Jača Vašu prisutnost na tržištu i jača Vašu snagu kao brenda na području Vašeg poslovanja. Nadamo se Vam je ovaj blog post pomogao u bilo kojem obliku, da smo Vam pomogli ukloniti neke dileme i olakšali donošenje nekih budućih odluka!

Trebate ili želite našu pomoć pri izgradnji Vašeg digitalnog identiteta, javite nam se i izgradimo ga zajedno! 

Matko Dragičević