Želio bih da svatko tko pročita ovaj blog post da shvati koliko je važno i koliko nije jednostavno pisati blog iako blog donosi veliku vrijednost. Kroz posao sam se našao u nekoliko situacija gdje sam trebao objasniti nešto potencijalnom klijentu a htio sam pisati blog o tome te mi je falio samo link na kojem bi im dostavio rješenje njihovog problema.

Nakon toga sam odlučio napisati blog post o SEO optimizaciji kako bih jednom klijentu mogao putem jednog linka objasniti što je to, zašto je bitno te koje su minimalne nužne stvari za napraviti. Taj blog post sam upotrijebio više puta nego što sam planirao te se pokazao kao jako kvalitetan način za podijeliti informacije s klijentom, sa potencijalnim klijentom ili kao odgovor na nečije pitanje.

Sljedeće najčešće pitanje koje klijenti pitaju zašto pisati blog, koja je korist od njega i zašto bi itko gubio vrijeme čitajući ga kada mogu sve pronaći na internetu?

Za početak idemo napraviti neku strukturu i definirati što je blog. Blog najlakše objašnjeno je informativna internet stranica ili nešto kao internet dnevnik, koji se bavi pisanjem sadržaja jedne ili više tema. Sadržaj koji se piše na blogu piše se u obliku članaka ili postova koji budu objavljeni kronološki od zadnjeg prema najstarijem objavljenom članku ili postu.

Koja je svrha pisanja bloga?

 

Blog može i treba imati višestruku svrhu. Glavna i primarna svrha pisanja bloga je stvaranje odnosa s vašom relevantnom publikom. Pa tako da im dajete rješenje za njihov problem,odnosno da oni čitajući Vaš blog pronađu vrijednost za sebe.

Kako to napraviti?

Na način da kroz pisanje sadržaja na blogu dijelite korisnu vrijednost s publikom koja će na neki način imati koristi od takvog sadržaja. Kao što čete Vi imati koristi od njih na način kako ste to odredili i definirali. Možete pisati blog iz više razloga. Možete ga pisati jer jednostavno volite pisati i jer vam je to hobi a blog pišete jednostavno da realizirate to ljubav prema pisanju. Volite sport pa pišete sportski blog ili volite pčelarstvo pa pišete o pčelama, samo budite ustrajni!

Konkretno naša svrha pisanja bloga je poslovna u smislu poboljšanja Vlastitog poslovanja i ostvarivanje odnosa s relevantnom publikom. Teme koje biramo su većinom vezane za djelatnost našeg poslovanja te usluge koje nudimo ali s obzirom na to da pričamo o digitalnom marketingu to je veoma široko područje.

Poboljšanja koje Vam donosi pisanje bloga:

 

  • Blog će Vam pomoći da izgradite autoritet i brendirate sebe osobno ili pojačate brend tvrtke ( gledajte to ovako, za svaki blog trebate potrošiti određeno vrijeme na pripremu i istraživanje teme pa tek onda dolazi implementacija, nakon 10 odrađenih tema posjedovati više znanja i vještina od nekog tko nije nikad istraživao ništa)
  • Blog Vam pomaže da povećate vidljivost web stranice poduzeća
  • Blog Vam pomaže da dobijete veći broj posjetitelja na Vašu web stranicu gdje se nalaze ponude za proizvode ili usluge
  • Kada koristite svoje znanje za stvaranje informativnih i zanimljivih postova, to gradi povjerenje kod Vaše publike. Kvalitetno blogiranje čini Vaše poslovanje vjerodostojnim, što je vrlo bitno ako ste mali, nepoznate ili imate slabi marketing. Sve zajedno osigurava istovremeno prisustvo i autoritet.
  • Dajete Vašoj publici odgovore na pitanja koja ih zanimaju te ostvarujete odnos s njima. Postavite se u situaciji da tražite rješenje Vašeg problema online te na nečijem blogu pronađete kvalitetno rješenje. Idući put kada budete tražili isto ili slično rješenje prvo ćete se sjetiti onoga koji Vam je prvi ponudio kvalitetno rješenje. To je ostvarivanje odnosa od povjerenja te to veoma pozitivno utječe na poslovanje.

 Kako pisati blog?

Sada kada znamo why idemo saznati how. Sve što dijelim s Vama su neke smjernice i ideje kojih se mi držimo te vjerujemo da su ispravni, u slučaju ako mislite da negdje griješimo javite nam se slobodno, savršenstvo je nešto ćemo treba težiti.
Isto tako bitno je napomenuti da sve što se radi u digitalnom marketingu ne možeš naučiti kao recimo fiziku ili matematiku koje su znanosti stare tisućama godina s vlastitim pravilima.

Digitalni marketing je područje ljudske djelatnosti koja se kontinuirano razvija i usavršava te se stalno nešto mijenja što znači da morate biti kontinuirano u tome.
Ono što je jučer bilo idealno rješenje danas ne prolazi, prilično frustrirajuće ali kao i za sve u digitalnom marketingu tako i ovdje vrijedi jedno dobro pravilo. Testiranje, testiranje i još testiranja!

5 smjernica koje bih s Vama želio podsjetili kako bi Vam olakšao pisanje bloga su zapravo prilično jednostavne stvari koje svi znate ali možda ih zaboravite.

5 smjernica za pisanje bloga

5 smjernica koje bih s Vama želio podsjetili kako bi Vam olakšao pisanje bloga su zapravo prilično jednostavne stvari koje svi znate ali možda ih zaboravite.

Pišite sadržaj koji korisnici traže

– ovo je prilično jednostavno ali nemojte pisati blog napamet. Uvijek gledajte da imate na umu da ga pišete za postojeće posjetitelje ( koji su već pročitali blog) ili nove posjetitelje (koji još nisu posjetili blog) te da ga pišete o temama koje zanimaju posjetitelje a imaju veze sa Vašom djelatnosti.
Kako saznati koje teme zanimaju posjetitelje? To je već drugi problem kojem se treba posebno posvetiti. Neke tips za koje teme istražiti, možete pogledati što ljudi googlaju, o čemu pišu drugi blogovi ( velikih tvrtki MOZ, SEM rush konkretno u našoj djelatnosti).
Shvatite da je internet jedan poseban svijet gdje smo svi povezani. Doslovno s Vašeg uređaja možete otići do Amazona i vidjeti što ljudi kupuju ili prodaju, vidjeti što je popularno, što je najprodavanije. Uzmite te teme i pišite sadržaj o njima, jer čim ljudi to žele ,čim plaćaju i kupuju neka rješenja, proizvode ili usluge to je popularno.

Koristite podnaslove 

Uloga podnaslova je da:

Razbije tekst na manje dijelove
Odvojite tematski dio sadržaja od ostatka
Zadržavanje pažnje posjetitelja tako što će ga interesantan podnaslov zadržati na tom dijelu teksta

Pišite kao da razgovarate

– ovo nema potrebe posebno objašnjavati. Svima je jasno da je najbolji način da nekom nešto objasnite je da porazgovarate s njim. Cilj takvog pisanja je da kad ga Vi čitate da imate dojam da sjedimo za stolom i razgovaramo.

Ključne riječi i linkovi

– istražite ključne riječi koje su vezane za vašu temu te ih sve koristite u Vašem blogu. Osim ključnih riječi backlinkovi su jako bitni.
Oni će koristiti optimizaciji Vašeg bloga te Vašoj stranici u očima tražilice. Pri čitanju bloga ako su backlinkovi dobri, čitatelji bloga će moći saznati još puno toga vezano za tematiku bloga.

Ključnu riječ u naslov bloga te u prvi odlomak bloga

 

Ovo su samo neke smjernice za koje mislimo da su važne, naravno postoji još mnogo pravila koje Vam mogu pomoći u pisanju bloga ali za ove smatramo da su najvažnija.
Želimo da shvatite koliko je važno i bitno pisati blog i putem njega ostvariti odnos s klijentima.

 Nije cilj poslovanja isključivo zarada, nego i suživot u zajednici sa svojim klijentima kojima ste pomogli u rastu, razvoju te uživanju u plodovima rada.

Linkat ću Vam neke stranice koje redovito mi posjećujemo kako bismo bili u trendu ( u tekstu su već linkani MOZ i SEMrush). Sve je na internetu samo trebate pronaći!

Ako imate kakve savjete ili sugestije za nas javite nam se!

Krešimir Olijan – digitalni marketing
Bok, ja sam Marijan – autor knjige Atomski marketing
Markething – agencija za digitalni marketing
Arbona – agencija za digitalni marketing
Escape – internet marketing i oglašavanje

Matko Dragičević