Google my Business
Kroz ovaj blog post želimo Vam objasniti što je Google my Business, kako Vam može pomoći i kako možete unaprijediti svoje poslovanje uz pomoć njega.
Google my business, koji se nekad zvao Google My Places, besplatna je Googolova platforma koja vlasnicima tvrtke pomaže povećati njihovu online prisutnost, a korisnicima pomaže pronaći relevantne tvrtke za njihove upite na lokalnom području.
To je zapravo velika online karta s tvrtkama na određenom području.
On olakšava pronalazak rezultata za željeni upit. Većina upita na Googleu ( Search query) sastoji se od ključne riječi i mjesta za željeni upit. U praksi to izgleda ovako: mehaničar Đakovo, digitalni marketing Đakovo, najbolja pizzerija đakovo i slično.
Iznimno je važno naglasiti da je ovo odličan besplatni alat koji Vam omogućava, kao vlasniku tvrtke, besplatnu promociju vlastite tvrtke na google mreži.
Putem objava na Google my Businessu, najlakše ostajete u kontaktu s Vašim klijentima. Vaš Google my Business profil je prvo mjesto gdje klijenti ili potencijalni klijenti traže potrebe podatke kao što su broj telefona, adresa, link internet stranice, Vaša lokacija i slično.
Google My Business profil je nužan ako želite biti online vidljivi na karti i na popisu lokalnih poduzeća. Isto tako, klijenti mogu ostaviti recenziju Vaše usluge ili ocjenu poslovanja tvrtke na Vašem profilu što je izuzetno bitno zbog SEO optimizacije na određenom lokalitetu.
Koje su prednosti Google My Businessa?
Glavna prednost Google my Businessa je to što će Vas kupci/klijenti lakše pronaći i što funkcionira na drugačiji način od ostalih društvenih mreža. Za razliku od Facebooka ili Instagrama, na Google My Businessu se ne natječete s konkurentima čestim objavljivanjem, objavljivanjem u određeno vrijeme ili plaćenim oglasima.
Vaš profil je napravljen i prikazuje se ljudima koji traže baš Vas ili usluge koje nudite. Iz tog razloga, potrebno je imati vizualno sređen profil te redovito ažuriran s točnim informacija.
Kako bi se Vaš Google my Business redovito prikazivao klijentima koji aktivno traže Vas ili Vaše usluge, potrebno ga je optimizirati na određen način. Optimizacija Google My business profila podrazumijeva imati najvažnije informacije vezano za Vas, Vaše poslovanje, informacije o Vama te “redovne” objave.
Da sumiramo, glavne prednosti su:
- pomaže korisnicima u pronalasku Vaše tvrtke ( i online i offline)
-
Ističe Vaše poslovanje u rezultatima pretraživanja
-
Lokalna pretraživanja se uglavnom odvijaju preko mobilnog uređaja, što čini mobilnu vidljivost profila važnijom, a upravo to GMB radi
-
Uključuje Vašu tvrtku i Vaše poslovanje na listu rezultata čim se pretraživanje dogodi u vašoj blizini
-
Na temelju upita daje najvažnije informacije klijentima koji Vas traže (lokacija, broj telefona, jelovnik i ostale bitne informacije)
Nakon što smo objasnili prednosti Google my Businessa, postavlja se pitanje, isplati li se to sve i kako to napraviti?
Odgovor je jednostavan. Da i nemojte si dopustiti da to ne napravite!
Kako otvoriti Google My Bussines račun?
Otvaranje računa / profila na Google My Business vrlo je jednostavno i ,što je najvažnije, potpuno besplatno. Posjetite stranicu Google my bussinesa te u gornjem desnom kutu, kao na slici, imate gumb “Upravljaj sada”.
Ispunjavanje profila je poprilično jednostavno, ali jako je bitno slijediti korake, unijeti točne informacije jer svaka greška pri postavljanju računa može rezultirati lošim rezultatima lokalnog SEO-a.
Pri ispunjavanju Vašeg Google My Business profila jedan od koraka je dodavanje fotografija. Pripazite na to da fotografije budu vizualno lijepe, čiste i vjerno prezentiraju Vašu tvrtku. Postoji nekoliko “kategorija” fotografija koje možete staviti kao što su: “na poslu”, Vaš tim, interijer prostora, eksterijer i slično.
Što Vam donosi sve Google my Business?
Nakon što ispunite svoj profil, dodate logo i fotografije, tek onda dolazite do onoga što Vam Google My Business omogućava.
Dobivanje recenzija
Čitanje recenzija na autoritativnim stranicama je odličan način da Vam netko počne vjerovati. Recenzije ostavljaju korisnici Vaših usluga, te im je raspon od 1-5. Gledajte sami po sebi, kada na rezultatu pretraživanja za Pizza Đakovo, netko ima ocjenu 2,3 na temelju 100 recenzija, nećete otići tamo pojesti pizzu.
Google My Business ima jednostavno pravilo, više pozitivnih recenzija jednako je bolja lokacija na lokalnom pretraživanju. Odnosno, Google će Vas nagraditi za sudjelovanje na mreži, tako da je vrlo korisno zamoliti Vaše klijente za ostavljanje pozitivne receznije.
Google objave
Google objave ili google postovi dostupni su svim malim tvrtkama i oni se koriste za objavljivanje posebnih događaja, ponuda, akcija i obavijesti za klijente. Stvarno ih je jednostavno za postaviti i imaju pozitivan utjecaj na Vaš online status.
Analitika (uvid u statistiku)
Nakon što uspješno postavite svoj profil na Google My Business i on postane vidljiv na tražilici, jednom mjesečno ćete na Vaš e-mail dobiti statistiku ponašanja korisnika koji su pretraživali ili posjetili Vaš profil.
Na e-mail Vam stižu važni podaci poput koliko je ljudi vidjelo Vaš profil, koliko je kliknulo na lokaciju do vas ili na poziv. Sve te podatke možete dobiti na kartici Insights ulaskom na Vaš profil.
Google My Business je jedna fantastična i besplatna platforma koja Vam dopušta da postavite svoju tvrtku “online” i da u nekoliko koraka budete dostupni svojim klijentima. Profil na Googleu je samo jedan od mnogo “kanala” za oglašavanje, ali ovaj Vam pomaže na lokalnom tržištu za doslovno 0 kuna.
Ako imate problema s Google My Business profilom ili Vam je potrebna pomoć pri optimizacije istoga, javite nam se. Trenutno vodimo 40tak profila te Vam sigurno možemo pomoći!
Matko Dragičević