Svi znamo da je Google najveća svjetska tražilica koju većina nas koristi. Google je toliko velik,razvijen i popularan da čak 73% svjetskih upita odnosno pretraga ide preko njega. Postoji podatak da je čak svake sekunde 2.3 milijuna pretraživanja samo na Googleu. To predstavljam fenomenalnu mogućnost tvrtkama da svoje oglase plasiraju potencijalnim klijentima. No jeste li se zapitali na koji način Google zarađuje ako nam daje pristup besplatnim servisima kao što je Gmail?


Google većinu svojih prihoda zarađuje putem oglasa na svojoj tražilici te na drugim vlastitim servisima koji su zapravo “besplatni”. Besplatni su u smislu da od Vas ne zahtijevaju novčana sredstva ali zahtijevaju količinu podataka koji su nekad vrijedni od novca. Sve prethodno navedeno je uvod kako biste lakše shvatili što je Google AdWords, na koji način funkcionira te kako Vam može pomoći u poslovanju. 

Zašto baš Google AdWords?

 

 Google Ads je način plaćenog oglašavanja na internetu gdje se vaši oglasi prikazuju jedino kada korisnik pretražuje određenu ključnu riječ za koju ste se i vi odlučili oglašavati. Drugim riječima, oglašavate se samo onima koji su zainteresirani za Vaše usluge i proizvode. Možete postići da se baš Vas oglas prikaže potencijalnom klijentu dok on traži Vaš proizvod ili slične proizvode!

Google AdWords ili PPC ( pay per click) oglašavanje

Jeste li nekad googlali nešto pa se na prvom mjestu rezultata pretraživanja pojavilo točno ono što tražite? Recimo googlali ste bicikli te se ispred vas pojavi “ Hej tražiš novi bicikli? Mi imamo najnovije i najjeftinije bicikle, dođi kod nas! “. 

Kako? Molim? Što? Što se događa?

Ne branite nitko Vas ne prati,prisluškuje ili slično nego netko je uključio Google AdWords za ključnu riječ bicikli te iz tog razloga se taj oglas prikazuje Vama.

Zaista je fascinantno što nam je vrijeme u kombinaciji s tehnologijom donijelo.

Sada nije važno u kojem je dijelu customer journey naš potencijalni klijent jer mu možemo plasirati oglas za svaki dio kupovnog ciklusa ovisno o njegovom upitu ( pojmu upisanom u tražilicu) postavljenom tražilici.

Naravno postoje ograničenja što se smije plasirati kao oglas na googlu i neka od njih su alkohol, ne primjenjeni sadržaj itd, ostatak možete pročitati ovdje.

 Google oglase plaćate samo kada online korisnici kliknu na njih kako bi posjetili vašu web stranicu. S druge strane, prikazivanje oglasa povećat će svjesnost o brandu, a odlična vijest je da se takvi oglasi neće naplatiti jer nitko nije kliknuo na njih. (Pay Per Click) 

How it works?

 

Google Adwords nam omogućuje da zakupimo ključnu riječ te da se pri upisivanju naše ključne riječi u google uključi oglas koji smo prethodno napravili koji vodi na web stranicu.  Ključna riječ je specifična fraza ili upit za koju oglašivač licitira i želi se rangirati. Bitno je napomenuti da ključne riječi nisu iste kao i upiti za pretraživanje ( izrazi koje ljudi upisuju u Google). Na primjer, ključna riječ bi bila “bicikli” dok je upit za pretraživanje “najjeftiniji bicikli u Đakovu”, razlika je očita, ključna riječ je poprilično detaljna.

Ako Vaš oglas pobjedi u aukciji s ostalim oglasima, prikazat će se u rezultatima pretrage na Google i korisnik može kliknuti na njega.

Najbitnija su dva faktora koja odlučuju koji će oglasi se prikazati a oni su:  

Maksimalna ponuda

Ocjena kvalitete

Maksimalna ponuda podrazumijeva maksimalni iznos koji smo voljni platiti za jedan klik za naš oglas dok je ocjena kvalitete određena s nekoliko faktora:

– Relevantnost oglasa  -> Ovo znači da Vaš oglas mora biti o proizvodu kojeg nudite što je i logično

Kvaliteta landing page-a -> Vaše landing stranice ( stranice na koje vodi link iz oglasa) bi trebale biti dobro dizajnirane, tehnički ispravne te relevantne za proizvod koji nudite

CTR ( click through rate) -> Klikovni postotak oglasa- To u osnovi znači da što ljudi više klikne na taj oglas, bolje će biti rangiran prema Google jer ga ljudi prepoznaju.

Na slici je primjer oglasa koji se prikazao 103 puta na tražilici te je ostvario 39 klikova što mu daje CTR od 37,86 %. Sada zamislite na trenutak da ste vlasnik trgovine u malom gradu  te se odlučite na novi oblik marketinga koji će ljude s ulice “nagovoriti” da uđu u Vašu trgovinu. Taj marketinški alat Vam omogućii da Vam od 103 čovjeka koji prođu pokraj trgovine njih 39 uđe jer koristite ovaj oblik marketinga,, to je zaista dobra statistika!

Kako koristiti Adwords u poslovanju

S obzirom na to da u sekundi zna biti 2.3 milijuna pretraživanja na Googlu to tvrtkama otvara velike mogućnosti kao što je plasiranje oglasa potencijalnim klijentima, AdWords Vam omogućuje da dosegnete veliku publiku za relativno male troškove. Ako kreirate te optimizirate kampanju svakodnevno možete dobiti visok ROI ( return of investments) jako brzo.


Najbolja stvar vezano za AdWords je to da Vam daje veoma brzo rezultate te Vam omogućuje da ih nagledate u realnom vremenu.

Prednosti Google AdWordsa ili PPC oglašavanja

– mjerljivi i precizni rezultati

– mogućnost preciznog ciljanja prave publike

– oglašavanje globalno ili lokalno

– u svakom trenutku kontrolirate troškove

AdWords Vam dostavlja visoko ciljani promet na Vašu web stranicu ili web shop te pretvara posjetitelje u kupce koji plaćaju.

Možete kreirati različite kampanje ( pretraživanje, video, aplikacije) ovisno o Vašim potrebama te potrebama poslovanja. Na primjer, ako želite oglašavati vlastitu novu aplikaciju i natjerati ljude da ju preuzimaju  možete kreirati posebnu kampanju baš za tu aplikaciju. Također na primjer, ako imate web shop putem kojeg prodajete proizvode možete kreirati oglas za svaki proizvod koji se nalazi u Vašoj online trgovini.

Uvijek ste u kontroli Vaših oglasa, budžeta i kampanja te ih sve možete promijeniti u trenutku. Naravno za uspješnost AdWords ( PPC oglašavanja) kreiranje kampanje nije dovoljno samo po sebi. Nužno je kontinuirano nadgledati rezultate te optimizirati kampanju, ključne riječi te oglase te kao i sve ostalo u digitalnom marketingu, samo testirati, testirati i testirati!

Imate li kakvih pitanja ili projekta oko kojih Vam možemo pomoći nazovite nas!

Matko Dragičević