Digitalni marketing?
Cijeli svijet je danas umrežen na samo jednu tipku miša te se svi bore za svoje mjesto na online tržištima. Umreženost cijelog svijeta na samo jednu tipku miša dovodi do borbe za svoje mjesto na online tržištima.
Za dostizanje / osiguravanjem svojih potencijalnih online klijenata potreba je određeni set znanja i vještina koje možemo pronaći u digitalnom marketingu.
Svaka tvrtka koja želi opstati na tržištu mora biti online, no što ako smo online i to nam nije dovoljno? Baš u tom slučaju digitalni marketing dolazi do izražaja.
Kupovni ciklus potrošača se promijenio ulaskom tehnologije u naše živote. Kupci kao i potencijalni klijenti su sve više educirani, žele najbolje za sebe i što je najbitnije shvatili su mogućnosti interneta kao neograničenog izvora informacija koji mogu besplatno koristiti.
Gledajući na sebe, pojedinca ili ljude u Vašoj okolini moguće je uočiti enormnu posvećenost provođenju vremena na internetu, konzumirajući sadržaj koji je netko plasirao kako bi Vas privukao sebi.
Zašto bi dopustili nekome da Vam oduzme potencijale klijente ako ih također Vi možete privući na isti način? Rastom tehnologije, rasla su i potencijalna tržišta na koje tvrtke mogu plasirati svoje proizvode ili usluge te shodno tome pronalazimo važnost digitalnog marketinga koraku se vidi važnost digitalnog marketinga.
Veliki izbor kanala na koji možete plasirati vlastiti sadržaj koji Vam nudi digitalni marketing je zaista impresivan.
Od marketinga na društvenim mrežama, email marketinga, vlastite web stranice ili oglasa na pretraživačima kao što je google zaista ne postoji razlog zašto ne biste dosegnuli svoje potencijalne klijente.
Digitalni marketing je prilagodljiv, personaliziran te, najvažnije, mjerljiv.
Cilj digitalnog marketinga:
- Povećati prodaju
- Povećati vrijednost
- Povećati broj posjeta na web stranicu
- Povećati angažman klijenata
- Povećati lojalnost klijenata
- Komunikacija s ciljem približavanja klijentima
- Optimizirati oglašavanje
- Pravovremeno informirati klijente
Kanali digitalnog marketinga
Postoji više kanala digitalnog marketinga ovdje smo nabrojali samo neke:
- Sadržajni marketing
- SEO
- Marketing društvenih mreža ( Facebook / Instagram)
- Vođenje društvenih mreža
- Oglašavanje na pretraživačima ( Google Ads )
- Native marketing
- Email marketing
- Influencer marketing
Sadržajni marketing
“ Sadržaj je kralj “. Što mislite tko je to rekao i kada? Bill Gates u 1996 godini.
Već tada se shvaćala važnost sadržaja, ali bez platforme na kojoj se mogao plasirati je ostao u sjeni. Danas kada je sami internet već poprilično evoluirao naspram interneta kakav je bio u 1996. shvaća se važnost navedene izjave.
Sve što radite i gledate na internetu se svodi na jednu jednostavnu stvar, na konzumaciju sadržaja.
U slučaju ako nemate zanimljiv, edukativan i najbitnije zabavan sadržaj, posjetitelji Vaše web stranice ili društvenih mreža će samo otići, za to im je potreban samo jedan klik ( u desnom kutu ekrana) x gore.
Sadržajni marketing je stvaranje i dijeljenje kvalitetnog sadržaja koji će privući nove klijente i zadržati postojeće. U sadržajni marketing ubrajamo pisanje tekstova, dizajniranje vizuala uređivanje fotografija s kojima krajnji korisnici dolaze u doticaj.
SEO
Kada bi doslovno prevodili riječ SEO sa engleskog to bi značilo : “ Search engine optimization”, odnosno optimizacija tražilica, a to podrazumijeva proces kroz koji se web stranica nađe među prvim rezultatima pretraživanja.
Kako bi se web stranica što bolje pozicionirala na tražilicama potrebno je uložiti u SEO optimizaciju koja je vremenski proces. Fokusirajući se na što bolju poziciju web stranice na tražilicama, preporučljivo je uložiti u SEO optimizaciju koja je ujedno vremenski proces.
Cilj je da svaka web stranica bude pronađena po imenu, ali osim toga da bude pronađena po ključnim riječima relevantnima svom poslovanju.
Marketing društvenih mreža / vođenje društvenih mreža
Društvene mreže su postale neizbježan dio poslovanja svake tvrtke. Za njihov uspjeh ili kvalitetnu promociju putem društvenih mreža potrebno je mnogo vremena i truda.
Veliki broj poduzetnika zbog velikog angažmana ( Facebook u Hrvatskoj ima 1 900 000 aktivnih korisnika , podaci sa https://datareportal.com/) i dosega objava često odlučuju svoju prezentaciju na internetu temeljiti na društvenim mrežama.
Marketing društvenih mreža se odnosi na kreiranje sadržaja ( tekst, fotografija, audio ili video ) za Vašu ciljanu publiku na društvenim mrežama.
Vođenje društvenih mreža je online komunikacija sa Vašim korisnicima na društvenim mrežama jer svi su danas “online”, od školarca do umirovljenika. Bitno je napomenuti da marketing društvenih mreža i vođenje društvenih mreža nisu iste stvari.
Oglašavanje na tražilicama ( Google Ads ) i Email marketing kao marketinški kanal
Što kada Vas netko traži i ne može Vas naći? To je kao i da Vas nema,propustili ste trenutak prilike. Ako ne ulažete u oglašavanje na pretraživačima teško je da će Vas potencijalni klijenti pronaći. Oglašavanje na pretraživačima daje ubrzane te mjerljive rezultate jer su specifičan oblik oglašavanja.
Na upit mogućeg klijenta plasira se prilagođeni oglas napravljen za specifični upit te ga vodi na web stranicu koju smo mi izabrali
Email je sms 21. Stoljeća. Sve što trebate kako biste došli do njih je baza emailova Vaših klijenata. Putem email marketinga možete sve svoje klijente obavijestiti o posebnim akcijama, novostima ili bitnim informacijama za Vaše poslovanje.
Neminovno je da svi posjedujemo e-mail adresu koja je danas, zahvaljujući upravo tom rastu tehnologije dovela do pristupačnosti i na mobitelu, odnosno smartphone-u.
Sa kvalitetno dizajniranim newsletterom možete prenijeti svojoj publici poruku koju želite da saznaju. Ovo je jedan od najčešće korištenih kanala digitalnog marketinga. Kvalitetno dizajnirani newsletteri, kao jedan od najčešće korištenih kanala digitalnog marketinga prenose publici poruku koju i želimo da saznaju i reagiraju na nju.
Koji god od kanala digitalnog marketinga odaberete razmislite odgovara li načinu te obliku Vašeg poslovanja. Prvo morate znati što želite postići oglašavanjem te koji su Vam dugoročni ciljevi.
Nije isto želite li dosegnuti publiku na Facebooku ili ciljati potencijalne kupce putem tražilica koji tek istražuju Vaš proizvod.
Možete ispuniti naš kviz te saznajte koji oblik digitalnog marketinga odgovara Vašem poslovanju. Putem naših kvizova nama dajete sliku o Vašem poslovanju kako bismo Vas mogli kvalitetno savjetovati te usmjeriti na pravi “digitalni” put.
Imate li problema sa odabirom kanala digitalnog marketinga te želite li unaprijediti svoje poslovanje kontaktirajte nas!
Matko Dragičević